-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46731 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا در وصف بهشت در قرآن مكرّراً به جاري شدن آب زير درختان اشاره شده است؟ چه حُسن و منزلتي دارد؟

از مجموع آياتي كه در زمينة بهشت در قرآن آمده است، به وضوح استفاده مي شود كه بهشت در مجموع به صورت باغ هايي فوق العاده عالي و بي مانند است كه اصولاً قابل مقايسه با باغ هاي اين جهان نيست. آنچه در قرآن ترسيم شده ، شبح كمرنگي است كه براي ما ساكنان دنيا قابل درك مي باشد وگرنه حقيقت آن بيرون از درك ما است.

در بيش از يكصد آيه از قرآن مجيد از بهشت تعبير به جنّات يا جنّت يا جنّتان شده است. به هر حال با غ هاي بهشت بسيار پر درخت است، به گونه اي كه زمين هاي آن زير درختان پوشانده شده است.

در ده ها آيه بعد از ذكر جنّات (باغ هاي بهشتي) جملة تجري من تحتها الأنهار آمده است كه نشان مي دهد دائماً آب از كنار درختان باغ هاي بهشتي مي گذرد. به تعبير ديگر: شاخه هاي درختانش بر آب ها سايه افكنده و آب ها زير آن قرار گرفته است. اين به خاطر آن است كه اوّلاً آب ودرخت وقتي كنار هم باشند، منظرة فوق العاده جالبي دارد، گويي هر كدام بدون ديگري ناقص است. ثانياً طراوت هميشه مخصوص باغ ها و درختاني است كه آب مرتباً از كنار آن عبور مي كند امّا درختاني كه آب درختاني كه آب دائم نداند و گهگاه از جاي ديگر آب براي آن ها مي آورند، آن طراوت و شادابي و سر سبزي را ندارند. اصولاً حيات و زندگي درخت با آب است و شادابي و طراوت بهشتيان زير آن درخت ها و در كنار آن نهر ها همراه با حور و غلمان دو چندان مي شود.[3]

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.